torsdag 6 augusti 2009

Mer minimalism i praktiken

Dead Head RV

Bilden på hippiehusbilen är tagen av stopnlook

För knappt ett år sedan skrev jag om minimalism i praktiken, där jag länkade till bloggen Early Retirement Extreme och Jacobs funderingar kring att köpa och flytta in en husbil. Det verkar som om de fortfarande funderar på saken men via Unclutterer hittade jag ett gästinlägg av Louise som bor med sin man i en ombyggd turnébuss. Bussen är knappt 30m2 vilket kräver en genomtänkt inredningen (och få eller inga impulsköp)för att undvika att det blir stökig.
Louise och hennes man bloggar själva på Our Odyssey där man både kan läsa mer om hur de t. ex betalar sina räkningar och kan titta på filmsnuttar ifrån deras vardag.
Jag har en kollega och även en släkting som gärna semestrar i husbil så jag blir lite nyfiken på att prova själv. Att ständigt vara på resande fot är dock inget som känns aktuellt just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin