onsdag 4 juli 2018

Bokonsdag: Din vägvisare till Sverigs mathantverk


"Genom mathantverket upptäcker man en regions unika smaker och tillredningstekniker och får dessutom en anledning att uppleva platser och hantverkare bortom allfarvägen"


Jag gillar att äta och jag gillar att resa - tur att man kan kombinera dessa två saker! Sommaren är en särdeles bra årstid att ägna sig åt matturism och fr.o.m nästa vecka när min semester börjar ska jag passa på mig att äta mig runt bl.a Dalarna.
I juni förra året kom boken "Din vägvisare till Sveriges mathantverk". Det är en "upplevelsekartbok" som innehåller 150 reportage med presentationer av mathantverket och mathantverkare samt länskartor med en ”nål” för respektive företag – allt för att kunden ska förstå vad mathantverk är och hitta till mathantverksföretagen. Totalt presenteras runt 1 600 företag.

Boken är en uppföljare till den mycket populära kartboken Smaklust som gavs ut av Eldrimner 2006.

Mathantverk app

För den som vill ha tillgång till infon på resande fot finns en appen, som kort och gott heter Mathantverk – Eldrimner. Den finns tillgänglig på både App Store och Google Play från 29 juni. 

Boken finns att köpa hos mathantverkare ute i landet och går att beställa på eldrimner.com. Priset är 180 kr.

1 kommentar:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin