torsdag 1 februari 2018

Repamera hjälper dig att fixa dina favoritplagg istället för att köpa nytt



Det här inlägget är ett samarbete med Repamera

Igår bloggade jag om boken Modeslavar som handlar om den smutsiga modeindustrin. Men hur kan man själv påverka? Det enklaste sättet är helt enkelt att minska sin konsumtion av kläder genom att handla t. ex  begagnat. Ett sätt att förlänga livstiden på sina kläder är att köpa bra kvalitet till att börja med (gärna 2nd hand) och sedan laga plaggen när de går sönder.
Jag är tyvärr själv rätt dålig på mer avancerade sömnadsarbeten men brukar ta hjälp av min mamma eller en skräddare i för att laga, lägga in/upp eller ändra om. Dessvärre kan det ta ett tag innan man får ändan ur vagnen så ofta plaggen liggande i väntan på att man ska ta med dem.

När Repamera hörde av sig och undrade om jag ville blogga om deras tjänst blev jag jätteglad - det är en väldigt bra tjänst som verkligen gör det enkelt att få sina kläder lagade eller ändrade
Du går in på Repameras webbsida, fyller i ett formulär där du skriver vilken typ av lagning eller tjänst du vill ha samt vilket fraktsätt. Direkt ser du vad tjänsten kommer att kosta. Enklast är att välja en Repamerapåse som du bara fyller med det som ska lagas och sen lämnar in hos ett PostNord-ombud. Kläderna åter hos ditt ombud inom 14 dagar från det att Repamera har mottagit påsen.

Repamera har funnits i över sex månader och intressant nog kommer många beställningar kommer från mindre orter som saknar skräddare. Henning (som grundade Repamera är även initiativtagare till #WhiteMonday – motpolen till Black Friday 

Vill du också testa tjänsten? Använd koden notbuying så får du 15% rabatt på reparationen.

4 kommentarer:

  1. Tänk så mycket pengar min 85-åriga mor har sparat för oss alla! Hon var expert på dragkedjor och trasiga knän. Nu har jag köpt en billig symaskin och ska försöka ta över... svärdottern lämnar trasiga barnkläder till mig ❤️

    SvaraRadera
  2. (såg en notis om en kvinna som tar emot och gör saker av gamla strumpbyxor, hittar inte)

    SvaraRadera
  3. Vilken bra grej!! Mer såna tjänster behövs i vårt samhälle.

    SvaraRadera
  4. Houdini, det svenska outdoor-klädmärket har n tjänst där man kan skicka in sina kläder av det märket oh få dem lagade. De har även ett hyrsystem med kläder. De har även en secondhand-del i en av sina butiker.

    Jag har inte råd att köpa deras kläder men jag har ärvt ett par plagg efter min väldigt "outdoorsiga" lillasyster .

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin