onsdag 28 september 2016

Dagens podcast tips!





Bild: downshift.se/Andra sätt

Idag tipsar jag om en podcast med mig själv! Tidigare i höstas blev jag intervjuad för "Andra sätt", en intervju-podd, där man får träffa "människor som på ett eller annat sätt har valt att ifrågasätta rådande normer". En del människor intervjuas för att de har intressanta idéer om livet, andra människor för att de gör saker annorlunda. De kanske har ett jobb som gör att de har hittat den perfekta balansen mellan jobb och fritid, de kanske har gjort ett val en gång som gjorde att hela livet förändrades. Alla har dock gemensamt att de har funderat över just sin egen situation, och hur de skulle kunna anpassa den för att passa dem själva på bästa sätt.


Det blev ett ganska långt samtal om mitt köpstoppsår men också om hur jag lever nu. Jag berättar en del om den kritik jag fick då och nu - t. ex att jag glorifierar fattigdom. 

Lyssna genom iTunes
Eller direkt via webben!




Mer
Alla avsnitt av podden hittar du här!

2 kommentarer:

  1. Så intressant att lyssna på! Speciellt fastnade jag för att det svåra valen handlar ju om att fortsätta göra bra val resten av livet... att förändra sin livsstil, för alltid. Att orka göra alla dessa val! Även att jag precis som du nog aldrig har växlat upp varken mina utgifter (med skuldfällor etc) eller köpt en för dyr bostad.

    Ja, alla dessa människor som har åsikter och anser att man måste göra saker till 100% för att få uttrycka sig, att aldrig få göra misstag eller fel... Lite som med hela miljödebatten på bloggar, att vi måste bli mer förlåtande istället för att peka ut andra. Alla gör vi så gott vi kan, enligt våra egna erfarenheter och preferenser.

    Vart går nästa resa? Nyfiken i en strut! Jag har funderat en del över att jag bara har kanske högst 10 år till att resa tillsammmans med mitt barn (tills han är 15?) och gjorde en mental planering, en weekend per halvår, sommarsemester i Spanien, några få längre dyrare långresor etc. Ja, med tanke på att pengar måste sparas så blir det ju inte så många resor utan det gäller att prioritera och planera. Drömma!

    SvaraRadera
  2. Kul att lyssna på samtalet med dig och dessutom tack för tipset om en "ny" podcast att lyssna på. Nu har jag laddat ner nästan alla tidigare avsnitt och har en massa bra samtal att lyssna på och inspireras av.

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin