onsdag 31 augusti 2016

Dagens podcast-tips!



Me and my bags

Min packning under mitt Transmongoliska äventyr

Så länge människan har rest – på semester eller för arbete, så har vi ställt oss frågan – vad ska vi ta med oss för kläder? Ofta har vi besvarat frågan genom att packa ner alldeles för många plagg och pjuck, som sällan, eller aldrig, används. För man vet ju aldrig vad som kommer att behövas.

Idag tipsar jag om ett avsnitt av Stil. Avsnittet har rubriken "Resväskan – en fullpackad följeslagare" och handlar om olika aspekter av packning och resande - t. ex vad man hade med sig förr och vad man packade i.
Det var intressant att höra om historien bakom väskmärket Samsonite. Jag älskar min Samsonite b-lite som rullat många mil sedan jag köpte den 2010 inför min första New York resa. Den är visserligen hållbar men under min resa mellan (Köpenhamn) Oslo - Bergen med tåg och färja lärde jag mig den hårda vägen att inte cykla med den på släp. Det löste sig dock tack vare Samsonites generösa garanti som innebar att jag kunde hämta ut nya hjul. Jag är ju även en "packa lätt" entusiast som i största mån försöker att resa med enbart handbagage även när jag är borta längre perioder.

Har du något aktuellt podcast-tips?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin