måndag 25 januari 2016

Samma samma

Villa hackspett

Villa Hackspett, Västerås hösten 2015

Jag planerar inga större förändringar vad gäller köpstoppsbloggen det kommande året. Eftersom jag hellre lägger fokus på själva innehållet än att tänka ut ämnen så följer jag samma bloggplan som tidigare år även om jag kanske inte bloggar alla dagar.

Måndagar
Matmåndagarna fortsätter. Ett av mina bästa tips för att spara pengar/finansiera mina resor är att fortsätta att ta med matlåda, dessutom är det bra ur miljösynpunkt.

Tisdagar
På tisdagar skriver jag oftast om något som har med miljö, transport, resor, återvinning eller liknande att göra. Det kan handla om allt från avfallshantering till cykling.  Det har blivit allt mer av det sistnämnda på bloggen. Sedan 2011 då jag cyklade mellan  Köpenhamn och Berlin har jag varje sommar ägnat en dryg vecka åt Cycling for libraries. Förra året arrangerade jag själv turen som gick från Oslo via Göteborg till Aarhus vilket tog hårt på krafterna så vi får se om det blir någon bibliotekscykling i år.
Jag siktar på att göra lite kortare och längre cykelutflykter på hemmaplan istället.


Bokonsdag
På onsdagar recenserar jag olika böcker med fokus på miljö, mat, ekonomi och konsumtion. Jag har ständigt intressanta böcker i min "att läsa hög" men kom gärna med fler förslag på böcker att recensera

Torsdag
På torsdagar skriver jag ofta om ekonomi (budget, mål, spartips), frivillig enkelhet, tidsanvändning och liknande.Jag har fått önskemål om att skriva mer om YNAB (mitt budgetverktyg) så det kommer jag att göra.

Fredag
Här kommer det tips om intressanta boendeformer och lite inredning med fokus på miniboenden och återanvändning. En och annan filmrecension dyker också upp.

Lite nytt och lite gammalt också
Jag kommer självklart att skriva om mina resor under året och jag hoppas på gästinlägg! Vill du vara med och gästblogga så maila på antianki@gmail.com. Är du en person som har köpstopp 2016 vill jag väldigt gärna ha ett gästinlägg från dig!

3 kommentarer:

  1. Tack för en trevlig och tankvärd blogg! Hoppas du kommer skriva om dina ekonomiska mål som du gjort tidigare, det är mkt inspirerande! Kram från Bryssel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer ett inlägg där jag utvärderar förra årets mål och skriver om årets!

      Radera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin