söndag 31 december 2006

Nedräkning

Nyårsafton och snart är det 2007. Söndagens Svd har en artikel om att "Alla köper inte köpfesten". Artikeln tar bl. a upp att att detaljhandelns försäljning har ökat stadigt i 115 månader. En analytiker på Handelns utredningsinistitut citeras, "Dagens detaljhandel är väldigt bra på att sälja saker till oss som vi egentligen inte behöver." Artikeln avlutas med att "Den som vill vara riktigt trendig kan därför skippa det vanliga nyårslöftet i kväll - och i stället dra till med ett eget klimatlöfte".
Även Veckans affärer rapporterar i sitt senaste rummer att "Se upp för motståndsrörelsen". Man skriver att intresset för Buy Nothing day (24 november) som skapades av Adbusters ökar.
"Miljömedvetenhet börjar få status bland unga grupper med gott om pengar, och det kommer dra med sig nya beteenden när det gäller sättet att konsumera".

Gott nytt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin