söndag 30 november 2008

Tema jul - brandsäkerhet

Bild: Fireinvent

Ta som vana att alltid byta batteri i dina brandvarnare (minst en i varje sovrum) i samband med första advent. Fireinvent säljer många snygga och säkra brandsäkerhetsprodukter som snygga Snapalarm brandvarnararen som nu finns i rosa och blått, tänkt för barnens rum. Det finns även en brandfilt anpassade för barn. I deras webbshop kan man köpa både praktiska och snygga brandsäkerhetspaket samt enskilda produkter. Många försäkringsbolag säljer också brandsäkerhetsprodukter för hem, bil och båt. Röda korset har inlett ett långsiktigt samarbete ned Clas Ohlsson, för varje två-pack brandvarnare som säljs i Clas Ohlssons nätbutik går 20 kronor till Röda korset!
Har du barn så ta tillfället i akt att prata lite om brandsäkerhet och vad man skall göra när det brinner.


När det gäller brandsäkerhet skall man inte snåla.

2 kommentarer:

  1. Viktiga saker. Eld är det maken är mest rädd för.. Ha en trevlig 1:a Advent.

    SvaraRadera
  2. Får jag tippsa att en brandman lärt mig två saker om bränder.

    1. Ha alltid din brandsläckare i sovrummet för det är oftast där man befinner sig när man upptäcker en brand.

    2. Försök alltid att ha fönstren stängda om du inte är hemma. Skulle det börja brinna i lägenheten under dig så går all rök in hos dig och din lägenhet förstörs den med.

    PS. Köp alltid ljus med minst 90% stearin för miljöns skull.

    I min egen blogg skriver jag idag om vad jag tycker är årets bästa julklapp för endast 70 kr.

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin