fredag 7 november 2008

Inredningsfredag disktrasor

Bild: Svenska inredningsbolaget

Nej, jag tänker inte börja inredningsblogga (än) men eftersom jag har börjat läsa lite inredningsbloggar får att jag ju ett och annat bra tips som jag kan skriva om här.
Disktrasor in någon form måste man ju ha. Vi kör med Ikeas vita tvättkappar till det mesta här hemma men jag har börjat fundera på om jag inte skall köpa en disktrasa från Växbolin.
Den är inte bara miljösmart utan även väldigt är snygg! Det gillar jag.
Den tvättas i 60 grader vid behov eller kokas i en kastrull vatten på spisen. När trasan gjort sitt läggs den på komposten.
Svenska Inredningsbolaget är en av många butiker som säljer både disktrasan och andra produkter från Växbolin, skandinaviens enda linspinneri där de väver i sitt egna 100% lingarn.
Torkmattan en blandning av skurtrasa, badrumsmatta och golvhandduk verkar också praktisk men skurtrasan är jag inte säker på att jag skulle använda.

4 kommentarer:

  1. Jag har köpt såna, men jag har alltid tvättat alla mina disktrasor, ofta, ihop med annan tvätt, golvtrasor med. Bytes till rena varje vecka, oftast oftare.

    SvaraRadera
  2. De är jättefina. Det är ju sjukt att folk slänger disktrasor efter att ha använt dem några gånger.

    SvaraRadera
  3. Sån vill jag ha. Problemet blir bara att välja färg.

    Men som ni andra skrivit så tvättar jag redan dom disktrasor jag har. Rena slöseriet att inte göra det.

    Är det någon som provat linnehanddukarna Bubbel? Undra om dom är bra.

    SvaraRadera
  4. Så lägligt! Jag funderade häromdagen på hur vi ska kunna göra våran städning mer miljövänlig. Tvättmedel kommer att bytas mot tvättnötter, Ajax mot såpa, men disktrasor, diskborstar, skurmoppar... Jag letar med ljus och lykta efter en miljövänlig skurmopp men de enda jag hittar innebär skurborste+trasa - finns det ingen miljövänlig mopp?!

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin