fredag 4 april 2008

Lite av varje

Bild: What What

Ann Heberleins långa och läsvärda artikel om konsumtionsvägrare som mig, i tidskriften Arena, finns nu på webben.

Min mamma tyckte att jag gör mycket "reklam" för ICA på min blogg. Jag tycker snarare att jag gör reklam för "vår" ICA butik. Trots att COOP har ett större utbud av ekologiska varor så handlar vi på ICA av den enkla anledningen till att ICA Maxi på Mölndalsvägen är vår närmaste och bästa (mest välsorterade) stormarknad. Det är rent, snyggt och vi hittar det vi vill ha vilket inte är att underskattas när man veckohandlar med barnen. Det är en konst att inte få ett sammanbrott innan man ens når fram till de rättvisemärkta bananerna.
Vi handlar ibland på ICA Focus i Gårda också om vi skall till Systembolaget eftersom allt finns på ett ställe. Vi har provat lite andra ICA butiker runt om i Göteborg men där hittar vi inte det vi vill ha och de ligger inte lika bra till. När vi är i Skåne handlar vi på oftast på närmsta ICA men lika gärna på Coop. Jag gillar vår lokala mataffär Jiffy här på Guldheden också.

Jag såg att Husies tjejer som jag skrev om i påskas har vunnit tävlingen så jag hoppas att jag kan kolla när de spelar på Gothia.

Köpstoppare
I början av februari kollade jag upp hur det hade gått med de andra köpstopparna och nu tänkte jag kolla igen. Aktiva köpstoppare (så vitt jag kan se i bloggarna) just nu är


Absolut guldkant har snart avslutat sitt köpstopp (7/4)
Alexandra avslutade tre månaders köpstopp och skrev en artikel i Nöjesmagasinet City.
Desirée med ett nästan köpfritt år
Emma har gått över till måttfullhet istället för köpstopp
Fru Tureson har noterat hur modebloggare säger att de har köpstopp när de helt enkelt inte har råd att shoppa mer.
Hemmamamman är inne på sin andra period med köpstopp.
Jonas kör på och det går så bra att han börjar undra om det är något fel på honom.
Jowe verka rockså köra på och hon hade verkligen shoppingångest när hon hjälpte sin kompis att shoppa bröllopsklänning
Karolina hade köpstopp till 1/4
Lox tar en månad i taget
Loosergrosan har precis kört i gång
Mirjam har precis avslutat en månad med köpstop och det verkar ha gått bra.
Nedja har shoppat kläder men inga i januari i alla fall.
Susanne har upptäckt Bookcrossing
Älskade kaos funderar över enkelhet
Åsa Peterson kör klädköpstopp en och en halv månad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin