lördag 19 april 2008

Stockholmsbesök


Stockhom Uni subway
Originally uploaded by Wrote


Bild:  Wrote

I fredags var jag i Stockholm för att gå på en jobbrelaterad kurs. När jag ändå skulle upp till huvudstaden passade jag på att hälsa på de delar av familjen som bor där och jag lyckades även få en pratstund IRL med "Köpstopps Jonas". Vi satt ute i det vackra vädert och pratade om allt möjligt. Jag fick låna två böcker om frivillig enkelhet, Voluntary Simplicity av Duane Elgin och the Simple Life av David Schi. Jag läste ut halva Voluntary Simplicity på tåget hem så förhoppningsvis blir det en bokrencension snart. Kommande onsdag blir det dock del 1 i serien om Lev enklare av Giséla Linde.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Ska bli intressant att läsa recentionerna! Jag tycker det stämmer överens med filosofin i butiken Gröna Grodan. Har du provat tvättnötter eller bambukläder? Båda sparar på naturresurserna och har en massa andra fördelar.
    Hälsningar
    Susanne

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin