lördag 1 december 2007

Slö lördag

Bilden är tagen av wardi
I torsdags och fredags var jag på jobbresa i Skåne, det var trevligt att träffa kollegorna och vi åt mycket och god mat. Dessutom kom jag verkligen i julstämning eftersom hotellet vi bodde på hade pyntat både högt och lågt. De spelade även julmusik vilket också var mysigt. Jag åkte tåg och hann läsa ut några biblioteks- och bookmooch böcker på vägen, bl. a Simplify your christmas (recension kommer) som var riktigt bra. Igår kväll hade vi vår hett efterlängtade Mothers night, en tjejkväll med champagne och goda snittar hemma hos JR. Mycket lyckat men kanske lite för mycket champagne...
Annars vadar vi vidare i VAB-träsket här hemma. Ungarna har någon mildare variant av kräksjukan så vi har fått ställa in vår traditionsenliga första advents glögg och jag lär ju vara borta en del från jobbet även kommande vecka. Imorgon skall jag dock tröstbaka Pepparkaksdrömmar (tack för tipset Tant Ingeborg) och provsmaka glöggen med maken.
Det var kul att få så mycket positiva k
ommentarer rörande den trista diskussionen om att tigga kläder. Det gör att jag känner att jag ändå ä på rätt spår!

1 kommentar:

  1. Man kan aldrig få för mycket champagne :-)

    Och folk tror att du lever ett tråkigt liv? *tss-tss*

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin