måndag 19 oktober 2009

Hektisk helg

I lördags morse tog jag tåget mot Sandviken. Det var en och en halv timmas väntetid i Stockholm så vi passade på att äta frukost med min bror och hans flickvän. Sen blev det premiärtur på ett dubbeldäckartåg mot Gävle.

Dubbeldäckare

I Gävle ösregnade det och det tog ett tag innan jag hittade rätt busshållplats.
I Sandviken regnade det inte lika mycket.

Köpstopp

Efter framträdandet på Sandvikens folkbibliotek och intervjuer med både Gefle Dagblad och Arbetarebladet var jag helt slut. Publiken hade många frågor vilket var kul! Jag fick en ryggsäck/datorväska som present vilket blev perfekt eftersom min gamla datorväska precis hade gått sönder på flera ställen.
Här är några av de som lyssnade:

Efter att föredraget var slut tog vi tåget tillbaka till Stockholm via Gävle.

Sandviken

På Stockholms central väntade en taxi som körde oss till hotellet. Vi checkade snabbt in och gav oss sen ut för att få i oss lite middag. Som tur var låg det en trevlig cypriotisk restaurang bara några 100 m från hotellet. Efter ett glas av husets rödvin och några blandade mezerätter somnade jag gott!

På söndagmorgonen åkte vi iväg till TV4-huset på Gärdet där jag blev sminkad samtidigt som Henrik Fexeus. Larz-Kristerz var också gäster i Nyhetsmorgon och eftersom jag är ett fan tog jag naturligtvis tillfället i akt att ta ett foto tillsammans med dem! Jag tog även ett foto på deras turnébuss som stod parkerad utanför TV-huset!

Lars-Kristerz & jag

Claes Svedberg var också gäst i Nyhetsmorgon. Det visade sig att han var från Sandviken - världen är liten.

Efter framträdandet som gick bra tog vi taxi till centralen och åkte tillbaka till Göteborg. Där väntade familjen så det blev en perfekt avslutning på en hektisk helg!