torsdag 4 oktober 2007

Your Money or Your Life


Jag har länge haft boken Your Money or Your Life på listan över böcker jag vill läsa. Boken, en amerikansk "bestseller", är en handbok för hur man systematiskt minskar sitt beroende av lönearbete och i större utsträckning lever det liv som man själv verkligen vill leva. För ett tag sedan lyckades jag moocha den. Jag har bläddrat i den men inte läst den ordentligt. Så fick jag se att bloggen the Simple dollar skall ha en bokklubb och att oktober månads bok är just Your Money or Your Life. Bokklubben började den 1 oktober så det finns fortfarande tid att läsa ikapp. Boken kan vara svår att få tag på hos svenska bibliotek men den brukar gå att hitta hos internetbokhandlarna.

Nedan är de tre första inläggen om boken.

1 - Your Money or Your Life: Prologue2 - Your Money or Your Life: The Money Trap
3. Your Money or Your Life: Prosperity and the Planet

Annars har jag varit hemma med en febrig Lillasyster. Hon var helt däckad av 40 graders feber så förutom att hämta upp Storebror på dagis så hade vi inte möjlighet att njuta av det vackra vädret.

Läs mer!How Much Is Enough? Artikel skriven avVicki Robin, författare till Your money or your life
Jörgen Larsson (som jag senast skrev om igår) har skrivit en en sammanfattning av Your money or your life.
Henrietta har läst boken och skriver om den här, här, här och här.
Simplicity and the Single Girl förändrade sitt liv efter att ha läst boken

1 kommentar:

  1. Det är ett tag sedan jag läste boken, men jag fick mycket ut av den. Minns att jag helt i enlighet med bokens anda köpte den begagnad via Amazon -- tror att 90 % av priset bestod av portot från USA ... Men det är ett sätt att få tag på den om man inte hittar den annars!

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin