tisdag 21 maj 2013

Cykeltisdag: Cycling for libraries Sverige

cyc4lib

Plattans bibliotek i Stockholm

Förra veckan kom jag hem från Cycling for libraries Sverige. Ni som följt bloggen ett tag vet att jag 2011 och 2012 deltog i "stora" Cycling for libraries" och i år var det dags att sjösätta den svenska versionen.

Södertäljekringlor

I Södertälje fick vi kringlor

Vi cyklade från Stockholm till Örebro via orter som Södertälje, Mariefred, Eskilstuna, Kungsör och Arboga. Naturligtvis besökte vi bibliotek, diskuterade biblioteksfrågor och hade allmänt trevligt! Sverige är fantastiskt vackert, särskilt vid den här årstiden! Ett speciellt vackert område var Sundbyholm utanför Eskilstuna men även den sista biten i Örebro via Rynningeviken var vackert! Tyvärr stannade vi inte så länge på varje ställe men jag hoppas kunna komma tillbaka.

Den här gången orkade jag inte släpa med mig min egen cykel så jag lånade en i Stockholm och den funkade bra! Vi hade tur med vädret förutom en timmes ösregn någonstans mellan Arboga och Örebro där vi även lyckades pricka in ett vägarbete + att jag fick punktering...

2013-05-13 20.39.16

Fantastisk god tårta från Amaranten. Deras hallonmoussevariant är nog en av de godaste tårtona jag ätit någonsin.

Jag har sagt det förut och jag säger det gärna igen, cykelkonferens är den bästa typen av konferens! Även i år kommer jag att hänga på sommarens cycling for libraries, den här gången mellan Amsterdam och Bryssel.


Mer
Demonstrerade för biblioteken– på cykel (artikel Eskilstunakuriren, jag är cyklisten längst fram till höger)
Cyklar från Stockholm till Örebro för biblioteken (radiointervju)
Cycling is the new golf

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin