torsdag 31 mars 2011

Testa din livskvalitet!

cykeltur

Livskvalitet för mig !

För några veckor sedan bloggade jag om två (1 & 2) övningar för att få koll på sin tid.
Förhoppningsvis blev du nöjd med hur du tillbringar din tid, alternativt insspirerade tidsstudien dig till att börja göra några förändringar i vardagen.
Idag tipsar jag om Tidsverkstadens nyligen uppdaterade livskvalitetsprofil som är ett bra verktyg i strävan efter ett medvetet liv.
Profilen innehåller 60 frågor om hur du upplever olika delar av din vardag. Syftet är att ge tillfälle till reflektion i form av en snabb översikt över vardagen. Den innehåller frågor om allt från ekonomi till tidspress och hur man ser på samhällsutvecklingen.

Jag har gjort den här profilen tidigare men tyvärr hade jag inte sparat mina svar. Jag tror annars att det kan vara kul att jämföra med hur man svarat vid tidigare tillfällen.
Vid det här senaste tillfället så slog det mig att jag trots alla försök inte är helt nöjd med mitt livstempo - jag hinner helt enkelt inte med allt det som jag önskar. Jag vill ha mer tid med familj & vänner, se mer film, läsa fler böcker, blogga mer, cykla längre, vandra i skogen, åka skridskor... Det finns alltså alltid utrymme för förbättring även om man anser sig leva ett medvetet liv.

Ladda hem Livskvalitetsprofilen här. Ett tips är att skriva ut Livskvalitetsprofilen, kopiera den dubbelsidigt och förstorar till A3-format, så att du kan vika den till en folder i A4-storlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin