tisdag 5 oktober 2010

Cykeltisdag: Häng cykeln högt!

Moma

Bild: tagen på MOMA


Hösten är här men än är jag inte beredd på att ställa undan cykeln för säsongen. Men om man nu vill hänga undan cin cykel - varför inte använda den som en inredningsdetalj?




Photo - with permission from Chris Brigham

Chris Brigham tyckte att det saknades en snygg cykelförvaring och skapade sin "Bike shelf". Hyllan, som finns i valnöt och ask, bör passa de flesta cyklar men Chris gör även specialbeställningar.

5245 WDYBT cycloc orange bike on wall

Bild: wheredidyoubuythat.com

Cycloc är en brittisk uppfinning. Den finns i 4 olika färger varav den svarta är tillverkad i 100% återvunnen plast. Fler bilder här.

Bikes in the apartment

Bild: y Listen Missy!

På bilden används den här upphängningsanordningen. Biltema har varianter för både vägg och tak.


Herd

Bild: mindfrieze

Eller så kan man bara luta dem mot väggen. Problemet är väl om man har flera cyklar, då kan det bli lite trångt...

Har du ställt undan din cykel än?

7 kommentarer:

  1. det finns bra vinterdäck för cyklar..

    SvaraRadera
  2. Jag funderar på att skaffa dubbdäck till cykeln i år. Och så borde det bli mindre snö denna vinter än vad senaste bjöd på. Två snötyngda vintrar i rad tvivlar jag på. Så i såfall cyklar jag hela året.

    SvaraRadera
  3. Jag gillar funktionell inredning
    så det här gillar jag verkligen.
    Hade jag bott i lägenhet i stan
    hade jag garanterat hängt upp
    min cykel efter nogrann avtvätt.

    Förövrigt anser jag att cykeln är
    ett åretrunt åkdon, när det är
    isgata bör man varken köra bil
    eller annat på hjul.
    :-)

    SvaraRadera
  4. Ställa undan? Nej, jag cyklar året runt till och från jobbet. Då slipper jag skrapa bilrutor :-)

    SvaraRadera
  5. Nu switchar jag från min tvåhjuliga Crescent till min trehjuliga och elassisterade Nihola. Och jag har även tänkt använda apostlahästarna mer i vinter.

    SvaraRadera
  6. Jag har gjort en liknande cykelupphängning, kolla in den här http://www.gntech.se/sv/project/show/projectID/18

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin