lördag 30 juni 2007

Läsarfrågor i juni

In which Zac had an exhausting day following his fellows around the hospital.

Bild: zpeckler

Dags igen för lite läsarfrågor (tolkade utifrån de sökningar som har fått träff på min blogg)


Finns freecycle i Lund?
Ja, freecycle finns i Lund. Min fråga är varför det finns i Laholm och Karlstad men inte i Göteborg?

Har du en checklista för veckostädning?
Inte jag men här är några andra.

Finns det ekologiska yogamattor?
Ja det finns några olika, här är några som jag har tittat på. Jag fick själv en Bhu mat från yogamattan.se i födelsedagspresent.

Kan mitt ex hitta min blogg?
Med Google kan man hitta det mesta. Den bästa bloggregeln är att inte skriva något som du skulle skämmas att prata om på bussen eller tunnelbanan om. I cyberspace kan alla höra dig skrika...

Kan man köpa the ark saker här?
Nej, tyvärr.

Har du några tips för renovering av kök?
Behöver du verkligen renovera eller kan du leva med ditt gamla kök lite till, i alla fall när barnen är små? Har du möjlighet att bo någon annan stans under tiden? Om inte, erbjud dig att laga middagar hos släkt och vänner. Ha bra hantverkare. Räkna med att allt tar dubbelt så lång tid som planerat. Räkna med att det blir dyrare än planerat. Räkna med att du kommer hitta fler saker som behöver fixas när du ändå håller på att renovera. Räkna med att det blir jobbigt men att du glömmer rätt snabbt hur jobbigt det var i perioder.

Har du någon huskur mot ögoninflammation?
Nej, tyvärr men jag önskade att jag hade känt till någon, t. ex i april när lillasyster var dålig. Tipsa mig gärna om du känner till någon.

Kan du tipsa om gratisnöjen i Stockholm?
Ja, när jag var i Stockholm senast hittade jag massor av saker att göra som inte kostade något.

Var ligger traktens mat och cafe?
I Teckomatorp men just nu har de stängt för renovering. I augusti öppnar de i stationen i Teckomatorp, med samma sortiment men med bättre kök och även morgonöppet för de som penfalr till Malmö eller Lund med omnejd! I stationen kommer du även att hitta galleri Tapper-Popermajer.

Jag behöver hjälp att rensa i garderoben
Här kan du läsa mer om hur du rensar i gardroben.

Hur gör man egna krutonger?
Frys ner överblivet bröd (det får inte ha möglat). Skär i tärningar och stek i stekpanna eller i ugnen 5-10 min. Krydda med salt ev. andra kryddor.


Har du några frågor om köpstopp eller något annat så får du gärna höra av dig till antianki@gmail.com


1 kommentar:

  1. Jag älskar dina "läsar"-frågor. Speciellt den om Ark-grejer var bra! Kanske jag får hitta egna läsarfrågor eller Love-länka...

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin