måndag 14 maj 2018

Matmåndag: Finska delikatesser på Lidl

Piroger

Förra veckan var det finsk vecka på Lidl. Jag gillar att fynda matvaror på deras etniska veckor och jag var inte ensam om det den här gången. Jag fick flera rapporter om att de karelska pirogerna gick åt som smör i solen runt om i stan.  Förutom piroger kunde man köpa en mängd olika lakritsvarianter , spenatpannkakor, finska skönhetsprodukter och bastuessenser.


Jag var framför allt ute efter de karelska pirogerna men köpte även chokladdoppade blåbär och spenatpannkakor.Det finns ingen Lidl där jag bor men det har öppnat en stor fin butik nära min mamma så det blev en liten utflykt på klämdagen efter Kristi himmelsfärd.
På Lidl kan man även hitta många andra fiffiga saker och jag kom även hem med en borste för att rengöra per persienner och en bakform med lock och handtag, perfekt inför picknicksäsongen.
Den här veckan är det för övrigt asiatisk vecka om du gillar den typen av mat!

1 kommentar:

  1. nästan slut på lördag, köpte goda kåldolmar - annars har coop ganska mycket finskt ❤️

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin