söndag 9 september 2007

Söndag

DSC02321

Bild: min egen

Idag har vi inte gjort något speciellt, vi har bara varit hemma och lekt på gården. Barnen har cyklat, gungat och jagat grannes katt medan vi har suttit i solen och småpratat med varandra och grannarna. Det är ganska skönt och väldigt köpstoppsvänligt att göra ingenting speciellt.

En journalist som intervjuade mig sa att vi verkade leva lite retro, att vi levde lite mer som man gjorde på 50-, 60-, och 70-talet. Jag kom att tänka på det när jag läste om Jan Kallbergs bok "Bli naturligt smal med 60-talsmetoden". Hon menade att man på "den tiden" umgicks mer med grannarna och att man inte ha de en lika organiserad fritid som de flesta har nuför tiden.
Kallbergs bantningsidé bygger på att vi skall äta mindre portioner, dra ner på skräpmaten och röra på oss mer i vardagen. Ganska sunda idéer även om man kanske inte skall se det som bantning. Jag har sedan i somras gått omkring med en stegmätare på mig. Det är ett ganska enkelt sätt att se om man rör på sig tillräckligt. Gillar man mat som jag gör så måste se till att röra på ig också. Jag hoppas verkligen att stegmätaren håller året ut!

Igår var jag på en inflyttningsfest och det blev en hel del köpstoppsprat. De flesta blir ganska nyfikna när jag nämner att jag har köpstopp men man vill ju prata om annat också. Den kommande veckan är ganska fullmatad föräldrakurs, sonens födelsedag, köksinvigning, och barnkalas, så jag skall försöka att gå och lägga mig tidigt.

Läs mer!
Fifteen Ideas For A Deeply Fulfilling Money Free Weekend
Challenge Yourself To A Money-Free Weekend
60-tals metoden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin