måndag 9 juli 2007

Höstligt

Simplicity

Bilden på blomman är tagen av justintosh med Creative Commons Licens.

Det är juli men det känns mer som september. Vi är ett fåtal tappra själar som är kvar på jobbet och tre av oss har bestämt oss för att ha ett matlag. Tanken är att vi tar med oss lunch (som skall räcka till alla tre) var sin dag i veckan. Övriga dagar tar man med sig till sig själv eller köper hämtmat eller vad som. Mitt bidrag denna vecka blev Fiskarhustruns fisksoppa, ingen grädde men desto mer aioli.
På lunchen tog vi en sväng i Nordstan. Medan min kompis köade för en sojalatte på Espresso House lusläste jag på kaffemenyn. Det verkar som om man fortfarande kan köpa yogite (2 kr dyrare jämfört med Coffee cup för minsta koppen) och de har ett Rättvisemärkt bryggkaffe som heter Inca. Hur som helst sparar man ganska mycket pengar på att köpa ett paket yogite i på ICA (ca. 35 kr) och brygga te på kontoret istället för att köpa med sig.
Jag har läst ut Circle of Simplicity av Cecile Andrews och återkommer snart med recension. Jag har även ansökt om att bli moderator för en freecyclegrupp i Göteborg. Vi får se hur det går.

1 kommentar:

  1. Underbart! Ser verkligen fram emot att fri-cykla i Göteborg. Jag brukar ge allt jag rensar ut till Myrorna, men ger det gärna direkt till ngn som verkligen vill ha just det jag slutligen kommit på att jag kanske inte behöver!

    Keep up the good work, Anki!

    /Anna

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin