tisdag 31 augusti 2010

Med lätt bagage

I lördags bloggade jag om mina planer att resa med lätt bagage. Nu har jag fotat delar av mitt bagage för att illustrera mina tankar. Viktgränsen är 6 kg för Göteborg-Bryssel och 8 kg för Bryssel-New York. Senast jag vägde väskan så låg den på dryg 6 kg så det ska nog gå bra. Jag har med mig en lätt extraväska ifall det blir någon shopping.
Om du klickar på bilderna kommer du till originalbilden Flickr där du i vissa fall kan se anteckningar.

Hand/datorväska

Handbag/computer bag

Här är min fina Library lovers väska. Den är rätt stor så jag har med mig en mindre Manhattan portage väska med reseprylar som även kan funka som mindre handväska. Jag har fått låna ett par ljudreducerande hörlurar som jag ser fram emot att prova på flyget. Tom vattenflaska är också bra att ha med sig. Det är bara att fylla på vatten efter säkerhetskontrollen samt se till att flaskan är tom igen innan man passerar nästa kontroll i Bryssel. Dongen får följa med eftersom jag ska vidare direkt till Stockholm när jag kommer tillbaka från USA.

Rullväska

cabin luggage

Jag tycker att jag har packat en del "onödigt" egentligen, som en extra finare handväska t. ex. men jag vill ändå kunna välja lite. Jag gillar att packa i mindre påsar och liknande.De på bilden har flera år på nacken och kommer från IKEA.
På Flick har jag lagt upo bilder på olika outfits (äntligen får jag modeblogga :-) och hitills är jag upp i över 10 olika tänkbara kombinationer. Intressant nog verkar min klädsmak inte ha förändrats nämnvärt om man tittar på den här bilden när jag är i London för 4 år sedan. Här har har jag i princip samma outfit som den här, bara linnet är utbytt. Man ska packa sina favoritkläder helt enkelt!

augusti 040

Gott om plats kvar i väskan! Bon voyage!

2 kommentarer:

  1. 6 kg var inte mycket, då får det bli mina lätta dansskor :)

    SvaraRadera
  2. Härligt!

    Hoppas Du får en skön resa! :-)

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin