söndag 8 augusti 2010

Hemester del 2

Den här veckan har jag varit gräsänka och förutom att jag var tillbaka på jobbet för första gången på två månader passade jag även på att vuxenhemestra på fritiden.

augusti 003

På måndagen efter jobbet tog jag Älvsnabben till Eriksberg för att titta på "And there was light", en unik utställning med ett stort antal originalverk av renässansens mästare Leonardo da Vinci, Michelangelo och Rafael. Det var en mastig utställning men intressant!

augusti 007

På tisdagen bytte jag in kvittot från And there was light mot en årsbiljett till Göteborgs muséer. Jag började på Stadsmuseet där jag tittade på Supersustainable city, en utställning där nätverket Super Sustainable City har tagit fram en vision för en grön stad år 2050. Därefter tittade jag in på Röhsska museet och utställningen med brudklänningar. Signe Persson-Melin utställning var också sevärd.
Jag njöt av att kunna gå igen och promenerade genom Haga till Linnégatan. Det är så sällan jag är på stan så det var kul att kunna titta in på bland annat Emmaus och Myrorna på Järntorget (där jag fyndade en pocketbok).

augusti 012

Kvällen avslutades med Kakbank (mer om det på tisdag).

augusti 023

På torsdagen tittade jag in på Världskulturmuseet och utställningen om resande Destination X. Mycket sevärd! Bilden ovan visar min kommande semester då jag tydligen ska följa kärleken till Montana :-)
Resten av veckan har jag ägnat åt att vila knät och umgås med familjen!

1 kommentar:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin