torsdag 25 januari 2007

Tillfälligt avbrott

Rural electricity

Bild: kevindooley

Idag hade vi ett par timmars planerat elavbrott i vårt hus. Kl. 09.05 stängde de av strömmen och allt blev med ens väldigt tyst och stilla. Jag hade förberett tevatten i en termos samt soppa i en annan termos och såg fram emot en lugn förmiddag. Det är sällan varken TV, dator och/eller musik/radio står på hemma hos oss och man faktiskt kan höra tystnaden (det är sällan tyst när barnen är hemma...).
Vid lunchtid var dock friden slut, de ringde från dagis eftersom lillasyster inte ville äta och klagade på ont i magen. När jag kom dit verkade dock inte vara något större fel på henne och hon hade ätit ordentlig med lunch men jag tog med bägge barnen hem eftersom jag inte orkade gå en extra tur till dagis senare. När vi kom tillbaka hade dock strömmen slagits på igen till barnens besvikelse eftersom jag hade lovat dem att få lysa med ficklampan i trapphuset.

Annars har jag inte fallit för några frestelser även om tidningarna är fulla av annonser om slutrea, total utförsäljning och liknande inför lönehelgen. Andra bloggare med köpstopp har dock inte varit fullt lika ståndaktiga; Chelee med bloggen Consumer Disobedience föll till föga när hon hittade ett "Hostess Twinkies® Brand Bake Set" (enligt Wikipedia är Twinkes en sorts vaniljkrämsfylld sockerkaka) som reades ut och M med bloggen My Journey to Simplicity, kunde inte motstå ett par förvaringskorgar från IKEA. Den främsta anledningen till att jag inte hittat något att köpa är att jag knappt lämnat lägenheten sen jag kom hem från sjukhuset. Som längst har jag gått fram och tillbaka till dagis. Likt pensionärerna är jag dessutom rädd för att halka, jag måste verkligen hämta ner mina vinterkängor med utfällbara broddar från vinden. Ni må skratta åt mina pensionärsbroddar men försökt själva att baxa upp en syskonvagn upp för en isbelagd backe en tisdagmorgon i februari UTAN broddar... Funkar sådar bra...
Jag har även kastat La Redoute-katalogen direkt i pappersåtervinningen, sagt upp e-postnyhetsbreven från H&M Rowells och inte besökt Tradera på flera veckor. Allt enligt principen det man inte har sett blir man inte sugen att köpa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin