lördag 6 januari 2007

Man måste ju äta

Ica

Bild: Leif (Bryne, Norway)

Vi var och veckohandlade mat på Maxi igår. Jag hade hittat webbsidan Hillbilly Housewife som har en 45$ emergency menu samt en 70$ everyday menu som jag tänkte testa. Jag valde 45$ menyn mest för att det var överlag vegetariska rätter i den. Mat är ju undantaget köpstoppet men det skadar inte att få ner matkostnaderna, dessutom gillar vi sydstatsmat i vår familj även om jag nog inte kommer att laga "a hot breakfast" varje morgon.
Nu kan man inte jämföra svenska med amerikanska matpriser så jag förväntade mig inte att vi skulle klara oss på mindre än 500 kr men trots att vi handlade lite extra varor som frukt, yogurt, öl (nödvändigt för maken) shampoo och kaffefilter m.m gick det bara på ca 650 kr. Nu hade jag iofs redan en del matvaror hemma som buljongtärningar, salt, peppar, spenat etc men ändå. Vanligtvis brukar det sluta på det dubbla för oss och då handlar vi ändå alltid efter veckomatsedel. Jag misstänker att någon kommer att ringa och fråga om det är något fel på vårt kreditkort eftersom vi har använt det så lite.

Dagens fråga
Våra kompisar frågade om vi kommer att fortsätta att abonnera på frukt- och grönsakslådan från Fröken Grön. Svar ja, frukt och grönt är tillåtna saker att köpa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin