fredag 5 januari 2007

Personliga reflektioner

Bad Idea #1

Bild:clotho98

En kompis som hade följt inläggen i denna blogg skrev att hon saknade personliga reflektioner så here it goes...

Det har inte varit några direkta problem för jag har inte ställts inför några större utmaningar. Jag har haft med mig lunch till jobbet vilket jag brukar ha för det mesta annars också. Genom att ha med mig mat slipper jag ge mig ner i Nordstan på lunchen och köpa med mig något upp. Det har varit ganska skönt att slippa trängas med alla som shoppar på mellandagsrean också. Jag tror att om jag inte ger mig ut på stan kom jag heller inte att bli sugen på att köpa något.

I dag var första fredagsfikan men Coffecup hade inte öppnat när vi kom utan vi fick gå till fiket mitt emot istället. Dessutom kom jag lite senare eftersom jag hade varit och tränat på morgonen så jag satte mig ner och pratade UTAN att köpa något.

När jag gick förbi Arkaden på väg till jobbet efter träningen tänkte jag på att jag inte har någon glädje av att Zara änligen öppnar i april. Det har jag sett fram emot annars eftersom jag tycker att de har så fina barnkläder.

Jag funderar också på hur jag skall göra med presenter till de barnkalas som vi blir inbjudna till och även vid andra högtidsdagar. Jag har lite presenter på lager i mitt presentskåp men de räcker nog inte hela året.

Men som sagt har jag inte ställts inför någr större utmaningar än för det är fortfarande så tidigt på året.

Dagens inköp
Bensin & biltvätt ca 820 kr
Mat 606 kr

4 kommentarer:

  1. Jag håller med dig att man kan stå ut med de flesta köpen, speciellt de impulsiva.

    Gällande lunch till jobbet tycker jag att det viktigt med att äta bra mat på jobbet, vilket inte ofta är så lätt; Man kanske inte orkar laga bra mat hemma och ge sig på skräp maten istället som både är onyttig och dyr.

    Själv har jag sedan årsskiftet tillsammans med de andra på jobbet försökt att beställa tillsammans från ett och samma ställe (från gastroni.se) fast olika typer av maträtter. Där har vi även lyckats föhandla oss ett bra avtal som gör att vi både spara tid och pengar. Det är ett alt. som har fungerat och hjälpt oss. Jag tycker därför att ni också ska prova det på ditt jobb.

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset! Vi Provade gastroni.se och beställde lunch till jobbet för någon dag sen himla bra tjänst faktiskt.. Vi kommer säkert att beställa fler gånger. Jag kan rekomendera Oscars café där riktigt god mat/ Marie

    SvaraRadera
  3. Tyvärr verkar inte Gastroni finnas i Göteborg, kul idé annars. Dessutom har vi faktiskt en kock på jobbet, inte alla förunnat, som lagar himla god mat. Dessutom fungerar det bra att ha med sig mat.

    SvaraRadera
  4. Gastroni är urusla. vi har beställt mat där tre gånger, en gång var det 25 minuter sent, en annan gång var det två maträtter för lite, då hette det att restaurangen hade gjort fel och ville vi ha två till fick vi beställa två nya lunch på en timme och tredje gången fick vi kall mat. Blev rekommenderade en mer seriös tjänst, www.godsmak.se fungerade mycket bättre

    /P

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin