fredag 19 januari 2007

Utmaningen v 3-4 - Anmäl hela din familj till donationsregistret


Jag tog en diskussion angående Utmaningen med maken och vi kom fram till att vi bägge sedan länge har varit registrerade i donationsregistret. Däremot tycker maken att det känns lite makabert att anmäla barnen till donationsregistret och jag är benägen att hålla med. Grundtanken är väl att de själva får ta ställning till eventuell donation när de blir tillräckligt stora. Om det skulle uppstå en situation där det blir aktuellt att bestämma om vi skulle vilja donera någon av våra barns organ så får vi ta det beslutet då.

Dessutom har jag ikväll sett en intressant dokumentär om fotografen Sally Mann som gör otroligt vackra bilder. Jag minns att jag såg en utställning på Göteborgs konsthall för många år sedan. Då ställde man ut de kontroversiella bilderna från samlingen Immediate family. Mann fick mycket kritik för nakenbilderna på hennes egna barn och den amerikanska kristna högern bojkottade bokhandlare som sålde hennes fotoböcker. På ett sätt kan jag förstå att vissa människor blir upprörda men å andra sidan jag tycker att man ser vad man vill se i bilderna. Noelle Oxenhandler har skrivit en intressant essä om Immediate Family bilderna med ett svar från Sally Mann själv.

Dagens utlägg
Mat 933 kr

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin