tisdag 2 april 2013

10 saker vecka 4&5

Efter flytt kommer uppenbarligen ännu mer resning om än i långsammare takt. Jag har packat upp de flesta lådor men ibland så dyker det upp sådant man förträngt. Exempelvis lådan med gardiner som vi packade ner inför kök och tvättstugerenoveringen i huset 2011 och som sen blev stående i garaget...
Å andra sidan har jag det ganska tomt i skåp och lådor så jag känner inget jättebehov av att rensa mer aktivt heller. Det får ta den tid det tar... Jag håller på att läsa the Joy of Less av Miss Minimalist som innehåller en hel del tänkvärt kring rensning, får se om den kan inspirera till stordåd. Recension kommer för övrigt under april månad!

  1. tygpåse från Ikea som det varit överkast och kuddar i (restavfall)
  2. utsliten kofta (restavfall)
  3. tights i helt fel storlek (till arbetskamrat)
  4. vadderade kuvert som skyddat saker i flytten (restavfall  - får hela tiden nya i jobbet så jag behöver inte spara onödigt stora kuvert)
  5. udda fransk film (gav vidare till kompis)
  6. trasigt påskpynt (kompost  - det var gamla urblåsta ägg)
  7. Halvgammalt nr av Vagabond (bokbyteshyllan i föreningens tvättstuga)
  8. trasiga flyttlådor (återvinningen)
  9. gamla visitkort (restavfall)
  10. medlemskort från 2012 (restavfall)
  11. sängbord (till den lokala loppisen)
  12. 16 st panellängder (vinter & sommargardiner) som inte suttit uppe sen vi bodde "i stan". Också en påminnelse om lyckligare dagar som jag inte orkar med just nu. Dessutom har jag inte lika många fönster (till den lokala loppisen).
  13. 2 panellängder med julmotiv som inte passar fönstrena i nya lägenheten ((till den lokala loppisen)
  14. dotterns urväxta och utslitna vintergummistövlar 
  15. Matta (ska flytta till en kompis)
  16. Gardinkappa (om inte mamma vill ha tillbaka den åker den till loppisen)
  17. Diverse alkohol (jag dricker sällan sprit så jag gav helt enkelt bort några halvt urdruckna flaskor till kompisen som ska ha cocktailparty)
  18. Gamla kakor (i komposten då de har legat för länge i öppnad förpackning)
  19. Manualer (i återvinningen, behöver inte samma instruktion på både ryska och engelska)
  20. gammalt elskrot (bytte kontakter i lägenheten, de gamla får vänta på att farligt avfallbilen kommer förbi)
En hel del ut men å andra sidan även en hel del in...både nytt och begagnat, men mer om det en annan dag!

3 kommentarer:

  1. ooooh jag har också precis börjat läsa den! Bara kommit 40 sidor dock, men gillar hennes ton mycket :)

    SvaraRadera
  2. jo, man borde resa mer. Det nya försvinner men det finns nog en delgammalt...

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin