tisdag 19 mars 2013

Begagnatutmaningen februari

Blocketfynd  
Ett av mina bästa Blocketfynd! Aaltopallar inköpta 2010

Jag har ju börjat följa the Compact, dvs att köpa begagnat i så stor utsträckning som möjligt men det går sådär om jag ska vara ärlig. Jag har handlat lite nya saker (skrivbordsunderlägg med FC Barcelona mönster) men mest begagnat. Inför sportlovet köpte jag även nya underställ till dottern.
Jag lyckades kryssa av en del saker på min lista från januari (rosa skrivbordslampa till dottern, underlakan, kökslampa) men missade några saker jag hade span på (klädställning, hallspegel).


Kvar på min Blocket/Freecycle/Begagnat önskelista står:

hallspegel i 50/60-talsstil

köksklocka retroinspirerad
lampskärm till en lampa där skärmen gått sönder

nytt överdrag till min Pellofåtölj från IKEA (köpt begagnad förra året)

trådkorg i metall

Det viktigaste är väl dock att man inte ger upp för att man inte lyckas genomföra ett projekt till 100% utan helt enkelt börjar om när man gör fel.

3 kommentarer:


  1. Hej!

    Jag har en trådkorg i tre våningar som bara skruttar här, fast det är intr exakt den varianten du har på bilden utan den som man kan lägga helt platt för att korgarna är mjuka och gjorda i metallringar. Vet du hur jag menar?

    Vill du ha den så får du den gärna.Om det inte är exakt den modellen du har på bild du vill ha alltså.

    Du har varit en sån inspiration och fått mej till att komma igång och ösa ut allt onödigt plats och energikrävande jox här hemma.

    maila mej på mailingtoanna (@) gmail.com om hängkorgen ska flytta hem till dej.

    SvaraRadera
  2. Hannele, visst var det ett fint fynd!
    Tack för erbjudandet Anna, jag mailar dig!

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin