fredag 27 april 2012

Fredagsfilm: TV och din hjärna



Nu för tiden tittar jag väldigt lite på TV och om jag tittar så är det någon timme eller två under helgen som en social aktivitet exempelvis att tittap å Melodifestivalen tillsammans med familjen. Det ligger egentligen inte något medvetet beslut bakom minskningen utan jag har helt enkelt haft fullt upp med annat.
I november 2010 recenserade jag boken Get a life, som vill få folk att dra ner på sitt TV-tittande och där tog jag bland annat upp att det inte är så mycket TV-tittandet i sig som den totala "skärmtiden" som är problemet för de flesta idag.
På måndag det dags för Digital detox week / Screen-Free week så vi ses om en dryg vecka!

2 kommentarer:

  1. jag har alltid läst i tidningen först innan jag sätter på tv:n...

    SvaraRadera
  2. Jag brukar använda tv:n som en ursäkt för att få sitta ifred och sticka/virka =) Av nån anledning är det mer ok att titta på tv än att sitta och slappa med virkningen i händerna. Märkligt...

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin