tisdag 24 april 2012

Jag älskar såpa!

Gul Såpa in the Sunset

Bild:  filleokus

 För lite drygt fem år sedan skrev jag om såpa i min serie om olika dundermedel. Tyvärr är flera av länkarna numera döda men min kärlek till såpan består. Här är några av sätten jag använder såpa:

  • såpa och vatten i en sprayflaska som allrengöringsmedel
  • i koncentrerad form som ugnsrengöringsmedel
  • som moss/algrengöringsmedel på träytor, plåt och stenytor utomhus
  • golvrengöring till alla sorters golv 
  • fläckborttagning
  • mot bladlöss
Jag använder främst vanlig grönsåpa från Grumme men det finns även Hälsingesåpa. och  Tvålmakaren gör också egen såpa.

3 kommentarer:

  1. Såpa och diskmedel kommer man långt med, man behöver inte alla sorters flaskor...

    SvaraRadera
  2. Trillade in i din intressanta blogg :-)

    Tips: Om du använder Grummes såpa rekommenderar jag den gula. Den gröna och den gula är precis likadana, förutom att de tillsatt färg till den gröna. Jag har jobbat på bakom Grummes kulisser, nämligen ;-)

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin