fredag 30 december 2011

Året som gått

Liksom 2009 och 2010 blir det en årskrönika i text och bild om mitt och Köpstoppsbloggens år!

Januari
My project 333 month 1 & 2

1 januari drog jag igång mitt project 333som blev väldigt lyckat i den bemärkelsen att jag på slutet knappt reflekterade över att jag bara hade 33 plagg att välja mellan.

Jag åkte även en del tåg, bland annat besökte jag Umeå och Stockholm.

Februari

Nordiska museet

I februari bar det av till Stockhom igen, den här gången tillsammans med dottern. Vi tog tåget till ett kallt och snöogt Stockholm på sportlovet, bodde på vandrarhem och tittade Terrakottaarmén. Dessutom bloggade jag om tidsanvändning.

Cyklar vid Malmö central
cyklar på Malmö central

Mars
I mars fortsattade jag att blogga om tidsanvändning och besökte Malmö för att prata om köpstopp.

April

Brompton April var en månad fylld av resor och annat. Jag pratade om köpstopp i Karlstad och var på Miljöbloggforum 2011 i Stockholm. Dessutom fick jag köpa Johan Erlandssons Brompton! Överlag blev det en hel del cykling april som förberedelse inför maj månads stora händelse.

Maj

Lost?

I slutet maj var det så äntligen dags för Cycling for libraries, cykellturen från Köpenhamn till Berlin tillsammans med ett 80-tal andra bibliotekarie.

Juni

party button

Det tog ju några dagar att ta sig till Berlin så cyklingen fortsatte in i juni och när jag väl kom hem igen så hade jag svårt att komma ner från den lyckotrippen.

Juli & augusti

Parkering för sparkar

I juli var det dags för semester som bland annat gick till Kiruna. Barnen och jag tog nattåget norröver, hälsade på renar i Jukkasjärvi och vandrade i ett blött och dimmigt Abisko. Däremot såg vi inga mygg över huvud taget. Vi var även en sväng över i Danmark, cyklade, badade och åt wienerbröd till frukost.

September

Regatta

Café Regatta i Helsingfors

I september var det dags för premiären för dokumentären om Cycling for libraries och återträff i Helsingfors med alla härliga medcyklister. Jag hyrde naturligtvis cykel (en Jopo) och utforskade staden på sadeln.
Men jag hann också med några besök i Köpenhamn (vid ett tillfälle vann jag en cykel) och att flytta ett helt bibliotek till våra nya fina lokaler.

September var tyvärr också inledningen på en väldigt tuff höst som gjorde att jag var tvungen att ta en bloggpaus.

Fingerfood

Oktober

Det blev inte så mycket bloggat i oktober heller men jag fick in något gästinlägg och skrev om cykling så klart. På hemmaplan blev det halloweenpysslande.

November
I november höstlovssemestrade dottern och jag i Köpenhamn. På bloggen fick Oskar stort utrymme med flera gästinlägg.

2011-12-18 13.15.49

December
I december blev det också rätt få inlägg och de flesta handlade om jul. Dessutom bidrog Karin med två gästinlägg och Oskar med ett.

Frekvensen på inlägg har varit lägre i år jämfört med andra år men å andra sidan har jag bloggat regelbundet sedan 2006 och det måste ju vara värt något!
Det har därför varit kul (och skönt att kunna publicera något på bloggen när min blogglust sinat) att erbjuda gästinlägg från Oskar och Karin under året. Tack till er bägge!

Har du förslag på gästinlägg så får du gärna höra av dig till mig på antianki@gmail.com