söndag 18 december 2011

Alternativ julgran

Bild: med tillstånd från Wilma & friends

Nu har vi firat dotterns födelsedag färdig och det är dags att börja julpynta.
Förra året hittade jag den här häftiga julgranskulemobilen på bloggen Not Martha. Jag blev så inspirerad att jag planerade att skapa en egen variant men som med så mycket annat kring jul så hanns det inte med. Istället blev det vår sedvanliga plastgran som plockades fram.

 En annan kul variant på gran är Wilma & friends plattgran, pefekt för den trångbodde.

Ska du ha gran i år?

2 kommentarer:

  1. Vi brukar ha Mutgran! =En julgran huggen på en granhuggardag i skogen som arrangeras av ett konsultföretag som smörar för sambons jobb.

    I år hade något jaktlag tagit den marken i anspråk samma period så det bidde ingen mutgran:(

    Alternativet som framstod var då Sprutgran. = En besprutad gran som säljs utanför typ Konsum. Det kändes inte så fräscht.

    Men slutligen löste det sig genom att jag tiggde mig till en gran från en grisförsäljare i skogen. Det blev som rabatt, "köp en halv linderödsgris och få en gran på köpet".

    SvaraRadera
  2. kul att även ha lite projekt efter jul...

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin