tisdag 22 december 2009

Lästips! - The Shopping Addict’s Redemption

impulse buy

Bild: andreakw

I sometimes answered the door when the man from our local department store made his weekly call to pick up packages. Once when I didn’t know where the package was he told me, “she keeps them in the hall closet on the top shelf”. (He was right.)

Alisa Singer har skrivit en bra artikel om varför vi impulsshoppar - och varför det känns så bra att lämna tillbaka sakerna igen. Själv lämnar jag sällan tillbaka eller byter något jag köpt, det är nackdelen med att handla second hand, det brukar sällan funnas någon bytesrätt. Däremot händer det att min mor lämnar tillbaka kläder. En kul historia är när hon lämnade tillbaka en vit tröja och expedititen på det fina varuhuset blev upprörd över alla katthår på tröjan... Vilka katthår svarade min mor? Det var då hon insåg att det var dags för nya glasögon... Hon hade visserligen inte använt tröjan men katthår har ju en tendens att fastna på det mesta.

1 kommentar:

  1. Jag lämnar sällan tillbaka mina saker och när jag väl köpt, använder jag dem länge..

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin