måndag 26 januari 2009

Matmåndag - nyheter från Friggs och Saltå

Bild: Friggs/Newsdesk

Eco chict te
Kaffe skall visserligen skydda mot demens men jag föredrar ändå te. Friggs har släppt sex nya ekologiska teer, Eco chic, i smakerna Vanilla Rhubarb, Green Chai, Sweet Citrus, Lemon Mint, Minty Liquorice och Berry Rosehip. Eco Chic-serien är gjord på 100 procent ekologiska och naturliga råvaror. Basen är grönt te, rooibos och andra örter blandat med rikliga mängder äkta frukter, bär och kryddor. Tepåsarna är gjorda av ett ekologiskt nedbrytbart material som även bevarar smaken.
Varken vanilj eller lakrits är några favoritsmaker, däremot skulle jag kunna tänka mig Berry rosehip eller Lemon Mint. Jag får hålla utkik i butiken.

Mera müsli
Saltå Kvarn lanserar nu webbtjänsten Min müsli (www.minmusli.nu). Här kan man enkelt blanda sin egen müsli från cirka 60 ekologiska ingredienser och få den hemskickad. Man kan välja mellan allt från olika sorters flingor och frön, till en rad frukter och bär, honungspuffade frön och läckerheter som nötter och russin i choklad. Bland valmöjligheterna finns flera müslinyheter. Bland ingredienserna finns flera intressanta ekologiska müslinyheter. Bland annat det näringsrika sydamerikanska fröet canihua (liknar quinoa).

Läs mer!
Lite terecept från Friggs
Eller gör ditt eget ört-te
Müsli kan användas till godsaker också

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin