söndag 3 augusti 2008

Mossagårdsfestivalen

Mossagårdsfestivalen 2008

Idag packade vi in oss i bilen och drog till Veberöd för att besöka Mossagårdsfestivalen.
Det var rätt blandad publik på fesivalen. Vi handlade gott bröd från Röstånga och i gårdsbutiken hittade jag tvättnötter som jag ser fram emot att prova.
Till lunch blev det kryddstarka burgare från Rock n Roll kocken.
Doris och Knäckebröderna gick hem hos barnfamiljerna och efteråt ringlade kön till att köpa signerade skivor lång. Hampalabyrinten var också kul.
Mossagården firar ju 10 år som frukt- och grönsaksleverantörer och tyckte att det skulle passa bra med en festival. Det fanns en hel del att köpa, en del att titta på och många konserter. Under söndagen var det omväxlande sol och regn och mycket getingar. Min medhavda tub med xylocain kom till användning mer än en gång när både barn och vuxna fick getingstick. Det var gott om ordningsvakter också vilket kändes lite udda på blanka eftermiddagen men jag kan tänka mig att det går vildare till på kvällen.
För oss var entrén på 270 kr lite dyr även om ponnridningen var gratis.
Nästa gång besöker vi nog Grönland 864.

Roligaste kommentareren under dagen var

Aldrig att jag betalar 600 för att gå in. Dessutom odlar de knark!
Medelålders par med två golden retrievers som vände i entrén

1 kommentar:

  1. Jag har använt tvättnötter ett bra tag nu och jag är nöjd med resultatet. Min erfarenhet är att man kan använda dem fler tvättar än förväntat så de känns väldigt dryga. Om jag tvättar 60 gr vittvätt kompletterar jag med blekmedel.
    http://tagganer.blogspot.com/2008/05/indiska-tvttntter.html

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin