torsdag 5 april 2007

Weekly simplicity tips


Varje vecka får jag Weekly Simplicity Tips från en blogg. Här kommer veckans tips för "ett nytt och bättre [enklare] liv".

1. Get a good spam filter.
Ett annat alternativ är att bara lämna ut din privata e-postadress till vänner och använda hotmail eller liknande när du lämnar ut din adress på webben

2. Turn off the TV this week.
Jag har redan dragit ner på mitt TV-tittande och iom hockeyslutspelet blev det inget CSI i månags.

3. Step away from the desk to eat lunch.
Jag äter aldrig vid skrivbordet på jobbet. Nu på våren försöker jag att komma ut och få lite dagsljus mitt på dagen, jag inbillar mig att det gör mig lite piggare.

4. Disengage from office politics and gossip.
Hmmm jag har hört att visst skvaller är produktivt på arbetsplatsen, detta gäller dock inte illasinnat sådant.

5. Use a master grocery list.
Det kan vara en bra idé, särskilt när man storhandlar men jag har märkt att jag har en tendens att köpa på mig mat, främst torrvaror, i bulk. Jag skriver upp på en lista som sitter på kylskåpet när viss mat tar slut men ofta försöker jag att dra ut på det och se om vi klarar oss utan ett tag. Istället försöker jag att ersätta med/ göra slut på andra matvaror som annars kanske bara skulle bli stående.

6. Make a list of things you don't like to do to eventually delegate or pay someone to do.
Svårt - vad skulle det vara? Vissa bekanta lejer ut fönsterputsning men jag är alldeles för snål. Dessutom är det ganska kul. Jag är iofs sugen på att anlita en personal shopper när mitt köpstopp är över. Visst är det kul när man hittar något bra som passar men mångar gånge rär det bara svettigt (när barnen är med), stressig (när man absolut måste hitta nåogt speciellt) och trist (när ingenting passar - för mig gäller dett aofta skor eftersom jag har små fötter).

7. You don't need to be perfect to be loved.
Tack för det. Progress, NOT Perfection" in 2007 som flylady säger...
Bild: Privat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin