måndag 5 februari 2007

Camino - magasin för smarta konsumenter


I dagens GP hittade jag en artikel om Camino, en ny tidskrift som vill vara ett coolt livsstilsmagasin för smarta konsumenter.
"- Vi vill göra det coolt att vara medveten. Inspirera människor. Inte skrämmas, utan visa olika möjligheter att konsumera smart. Socialt, ekonomiskt och ekologiskt, säger Johanna Stål."
Jag har tidigare stött på Camino på bloggen Handla Ekologiskt i Göteborg och tyckte att det lät som en kul idé. Jag gillar tidningar i allmänhet och börjar så smått ångra mitt köpstopp eftersom jag inte kan stödköpa ett exemplar när den kommer ut.
Handla ekologiskt i Göteborg tipsar även om det nystartade event-, design- och konstkollektivet, TheKonference. Den 13/2 2007 har de smygpremiär på sitt event NÄSTA STEG BETA 1.0 på Pusterviksbaren, Göteborg. Läs mer på theKonference.

2 kommentarer:

  1. Vad bra med en sån tidskrift!! Jag gick och tänkte idag att det skulle behövas lite granskning av hur rättvist en rättvisemärkt produkt är - hur stor procent går till den som producerar varan i förhållande till transport, försäljning mm.

    SvaraRadera
  2. Och nu har jag anmält mig som prenumerant på Camino! Så även om du inte köper den själv, så har du inspirerat någon annan till det.

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin