torsdag 25 september 2008

Weekly Simplicity tips

Det var länge sedan jag skrev om Weekly Simplicity tips men nu när det har varit lite mycket kom de lägligt.

1. Take a deep breath between tasks.
Annars är det lätt att man inte fokuserar ordentligt på det man gör.

2. Do one thing you are resisting. Remember how great it will feel when it’s done.
Rensa avloppet, rensa golvbrunnen... listan kan göra slång på tråkiga göromål.

3. Do some stretches during a break. You are taking breaks aren’t you?'
Det är lätta att gå upp i det man gör och glömma att ta det lite lugnt mellan varven.

4. Eliminate one source of caffeine in your diet.
Kaffe och läsk dricker jag inte alls. Dessutom har jag bestämt mig för att dricka mer grönt te den här veckan och mindre svart te. Jag är som är en teälskare av stora mått skall ta tillfället i akt att dricka upp alla goda örtteer som ligger i köksskåpet också.

5. Spend 15 minutes decluttering and cleaning your bedroom.
Med två lägenhetsvisningar den här veckan är det svårt att hitta bättre tillfällen att rensa i röran. Så även i sovrummet. Dessutom fick jag en massa fina blommor på min eftersläppsfest så det är extra fint här hemma!

6. Turn off the TV and computer at least an hour before bed for better sleep.
Det har blivit betydligt mindre TV än vanligt den sista tiden men nu är det en massa serier som börjar. Oftast spelar jag dock in programmet så att jag kan se det när det passar. Men det är bra att varva ner innan det är dags att sova.

7. Do you take pride in doing too much?
Det är lätt att ta på sig för mycket, att vilja för mycket och vilja vara andra till lags. Själv har jag idag bestämt mig för att skippa två kul och intressanta konferenser som jag funderade på att åka på. Det är nog med annat och jag kan alltid åka något nästa år. Dessutom fick jag nästan omgående två erbjudande om att hålla föredrag på betydligt närmare håll, så kan det bli när man lär sig tacka nej.

Weekly simplicity tips kommer från Beth Dargis (bethd@encouragingcoach.com), www.encouragingcoach.com Copyright (c) 2008 Beth Dargis, Zeeland, Michigan. All rights reserved.

Läs mer!
30 Ways to Make Your Life More Simple
Procrastination Is An Enemy to Simplifying Your Life

2 kommentarer:

  1. håller med om det sistnämnda! Tackar en nej till ngt trots att det verkar trevligt men kanske t ex tidskrävande så dyker oftast ngt annat trevligt upp istället :)

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin