söndag 21 september 2008

Återvunnet och återanvänt


Helgen har gått återvinningens och återanvändningens tecken. På lördagen besökte vi Kretsloppsparken Alelyckan. Jag träffade en personlig sorterare och blev inte bara av med mitt metallskrot (en utsliten bakform) utan vi fick även var sin papperspåse avsedd för farligt avfall, fylld med informationsmaterial och chokladbitar från Green & Black. Vi besökte både Stadsmissionen, Återbruket samt fikade på Returhuset. Utbudet på Stadsmissionen var inte så roligt men på Återbruket kunde man hitta allt från hockyspel till utemöbler och vedspisar. Bra för den som skall renovera eller bygga nytt. Det fanns fina blyinfattade fönster och pastellfärgat sanitetsporslin från 60-talet.

Idag fyndade jag fina 50-tals stolar på Blocket, 400 för 4 st, billigare och förmodligen bättre kvalité än Ikea. De får stå i vindsförrådet i väntan på flytten till huset. Sen gick hela familjen på bio. Halva familjen gick på Mamma Mu och Kråkan och halva på Patrik 1,5. Mamma Mu fick inte så bra kritik men jag gillade verkligen Patrik 1,5. Nu väntar en hektiskt vecka med bokmässa och mycket annat. Fast först är det Ashes to ashes, den enda TV-serien jag följer för tillfället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin