söndag 26 augusti 2007

En helg i Skåne + efterlysning

Ekorundan


Vi är hemma igen efter en trevlig Skånehelg. Vi har fått en ny liten släkting som vi var nere och hälsade på. Och jag måste erkänna att vi köpte lite nya babykläder och gav bort... Jag försökte verkligen komma på något annat att ge bort men kom inte på något.
Annars har vi har ätit och druckit gott som vanligt och inte kom vi tomhänta hem heller. Svärfar hade en överbliven TV stående i garderoben som han hade tänkt att sälja på Blocket, den fick följa med hem till Göteborg istället. Jag har inte hunnit sakna TVn och barnen har vant sig vid att slåss med varandra leka eller lyssna på Pippi & Emil på CD istället. Sen får man ju en hel del gjort, fast det bli lätt att man sitter någon halvtimme extra framför datorn istället. Jag försöker dock att skriva ett blogg inlägg och bevaka mina favoritblogga på en timme men det är inte alltid det hinns med. Beth med bloggen My Simpler Life hann med en hel del när hennes internet låg nere.
I morse läste jag i dagens sydsvenskan att vinden har vänt för ekologiskt. I artikeln intervjuades Anette Persson på Uppåkra ekogård, den och flera andra gårdar kan man besöka under Ekorundan nästa helg.

Genom Ekorundan vill vi ge barnfamiljer och matintresserade chansen att lära känna sin lokala ekologiska odlare och uppfödare. De brinner alla för sin verksamhet och för framtiden inom ekologisk mat, säger Linda Holster på Nöbbelövs Gård och Ebba-Maria Olson på Mossagården, intiativtagare.
Det låter verkligen jättetrevligt! Jag stötte på Mossagården på Wapnös julmarknad förra året. Mossagården driver ekologiskt butik på nätet, Ekobutiken, där man man välja ur deras stora ekologiska sortiment. De levererar till Göteborg och jag funderar på att testa.

Nästa helg skall vi förmodligen besöka någon av Friluftsfrämjandets aktiviteter. Det är "Sätt hela Sverige i rörelse" tema och vi åker nog ut till Råda säteri för att gå poängpromenad eller grilla korv eller nåt. Jag är lite sugen på att barnen skall få träffa Skogsmulle!

Efterlysning
Bor du eller känner du någon som bor i närheten av Höör? Då får du gärna höra av dig till mig. Vi tappade lillasysters grå minikånken fullpackad med gosedjur när vi lämande Höör idag...


Uppdaterat!
Ryggsäcken är återfunnen!

Läs mer!
A Glimpse At How A Frugal Family Spends Their Weekend
Ha de jag varit mer händig med nål och tråd (syslöjd var aldrig mitt bästa ämne) hade jag t. ex kunnat göra en red Heel Sock Monkey till bebisen.

Nästa vecka!
Den kommande veckan har jag tänkt att ha tema barn! Vad vill du läsa om?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin