lördag 18 augusti 2007

Dagens boktips!


Det känns som om det var evigheter som jag bloggade och jag känner mig lite ur form. Jag mjukstartar lite med två annorlunda "boktips". Det första hittade jag hos Jeri's Organizing & Decluttering News (som i sin tur fann det i The Itty Bitty Kitchen Handbook), hon tipsar om att använda en kjol/byxgalge med klämmor som kokbokshållare. Tyvärr har vi skåpsluckor som öppnas genom att man trycker på dem så jag har inte kunnat testa tipset i praktiken men det borde funka bra!


Det andra tipset var så tokigt att jag var tvungen att blogga om det, SIMPLY GREEN har testat olika sätt att visa upp sina böcker och har fastnat för att ställa dem upp och ner - utan omslag... Själv föredrar jag att se vilka böcker jag har... Tyvärr ligger dock flertalet nedpackade i banankartonger för tillfället. Men har lagt ut ett gäng pocketböcker som jag vill bli av med på Bookmooch, gå gärna in och moocha...

Mina 15 minuter...
Under sommaren har jag blivit flitigt uppvaktad av media och om allt går väl (jag har Vädrets makter "fiaskot" i färskt minne...) så kommer det en längre artikel i Vi någon gång i september, en krönika i JAKs medlemstidning Grus & guld, en artikel i Trots allt (oktober) och en i Femina (oktober). Förutom Grus & guld finns det andra tidningarna på de flesta bibliotek så håll gärna utkik.

1 kommentar:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin