måndag 21 mars 2016

Norrsken men inga påskägg


6090969772039300018 

Förra veckan var jag i Stockholm och sent på kvällen på en landsväg, någonstans mellan Knivsta och Uppsala fick jag för första gången se norrsken. Jag var i Tromsö i November förra året och hade stora förhoppningar om att få se norrsken då men drog en nitlott. Nu dök tillfället bara upp när vi kom körande. Det var knappt att vi trodde våra ögon men efter att ha gjort lite efterforskningar så var det flera observationer i Stockholmstrakten den kvällen. Norrskenet var inte lika starkt som på bilden ovan utan blekare men det kändes ändå fantastiskt!

Annars fortsätter jag att förbereda inför Trans-Mongoliska resan, just nu grunnar jag över hur lite kläder jag klarar mig med...
I år blir det inte så mycket till påskfirande, både barnen och jag befinner oss på resande fot under påsken. Kanske får de lite extra veckopeng till sin reskassa. Efter att ha sett "Sockerfilmen" (på SVT Play ett tag till ) vill man ju inte ge dem godis...

3 kommentarer:

  1. Sockerfilmen på SVT har jag också sett. Riktigt skrämmande så den tar allt bort en del av sötsuget.

    SvaraRadera
  2. Att socker inte är nyttigt är väl de flesta överens om, dock bör man ta det som sägs i "Sockerfilmen" med en nypa salt. En del av det som påstås i den saknar vetenskapliga belägg. För den som är intresserad kan man läsa mer här:

    http://tranastyrka.se/hur-du-gor-en-storsaljande-men-usel-dokumentar-om-kost/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det handlar ju om att göra en spännande och uppseendeväckande film. Jag hoppas dock ändå att folk får sig en tankeställare angående vad vi äter - och framför allt börjar ifrågasätta dagens matindustri lite mer.

      Radera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin