måndag 24 november 2014

Matmåndag: följ säsongerna i almanackan

Kalender


Som jag skrivit om tidigare handlar jag numera oftast på Hemköp. Nu i helgen passade jag på att hämta deras almanacka för 2015. Den innehåller inte bara plats för flera personers scheman utan även tips på frukt och grönt som är i säsong, väldigt praktiskt! Jag passade på att tjuvkika på nästa års november för att få lite inspiration och just nu ska man passa på att köpa sådant som avocado, clementiner och musslor. Även pumpa, vitkål och jordärtskocka smakar bra så här års.

Annars är det en bra tid att fylla på skafferiet med mjöl och andra bakvaror eftersom det ofta är bra pris på sådant så här innan jul. Själv har jag passat på att köpa på mig bikarbonat eftersom jag även använder det till annat än bakning.

p.s Och almanacka heter det naturligtvis - inte almenacka som jag hade skrivit först

4 kommentarer:

  1. hemköp har bara Arlas mjöl, jag vill köpa från de små mejerierna, går därför även till Willys

    SvaraRadera
  2. Hannele: Prata med personalen på DITT Hemköp om det där, mitt Hemköp har mjölk från flera olika producenter. Jag har turen att bo bara ett par kilometer från ett braigt lokalt mejeri, Wapnö och mitt Hemköp (och alla andra butiker i stan) har deras mjölk å andra produkter.

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin