måndag 12 mars 2012

Matmåndag: Inget Smaklust i år



Bild: Jan Pontho/Eldrimner

Jag har tidigare skrivit om Smaklust vid ett flertal tillfällen, bland annat lottade jag ut biljetter till 2009 års matmässa. I år blir det dock inget. Smaklust 2012 i Stockholm som skulle gått av stapeln i slutet av maj, ställs in då för få regioner anmält sig. Men Eldrimner som står bakom mässan försöker ändå vända detta till något positivt. Man satsar på att lansera en certifiering för mathantverkare som gör att konsumenten lättare ska hitta mathantverket i butiken. Vidare kommer man till sommaren att presentera en mobilapplikation utifrån den digitala kartboken ”Vägvisaren till Sveriges mathantverk” som jag skrev om 2010. Med hjälp av den kan turisterna hitta till företagen och uppleva det svenska mathantverket.
I Göteborg står brödet i fokus, på kartan hittar man Alvar & Ivar, Cum Pane , Baka stenugnsbageri och Smakfyllt Bröd & Butik. Baka stenugnsbageri är nytt för mig, det ligger dessutom på Hisingen där jag bor så det ska jag försöka att besöka! Det öppnar dessutom redan kl 08 både lördag och söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin