måndag 19 mars 2012

Hållbarhetsdagen

2012-03-14 16.59.34
Jag hade gärna lyssnat på Annelie Pompe

Den 14 mars var jag inbjuden att prata om köpstopp på Hållbarhetsdagen.

Jag kom tidigt till HDK och hann både att titta på luffarslöjd och att smita in på en workshop om grönt sex.

Ekologisk hudvård

Det här kanske man skulle prova...

I min föreläsningssal hade det varit en workshop om naturlig hudvård - det luktade välidgt gott!
Föredraget gick bra. Jag glömmer av mellan varven hur roligt det egentligen är att prata om köpstop. Alltid  kommer det någon fråga som man inte har fått tidigare. En av frågorna jag fick under kvällen var hur jag upplevde att min kreativitet hade påverkats av mitt köpstoppsår. Svaret är att jag verkligen försökte att hitta bra och roliga alternativ till sådana aktiviteter som vanligtvis kräver pengar. Ett exempel är hur jag istället för att köpa nya kläder lånade, bytte, lagade och ändrade befintliga plagg.

Jag har inte haft tid att hålla så många förläsningar på sistone men det här gav mersmak! Vill du att jag ska komma och prata om köpstopp på ditt bibliotek, din skola, kulturhus, förening eller kyrka så hör gärna av dig på antianki@gmail.com

1 kommentar:

  1. glycerin och rosenvatten köpte vi på apoteket,
    på 1960-talet...

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin