måndag 5 april 2010

Rensningen fortsätter

Under hösten inspirerades jag av David med bloggarna med bloggarna Simple Organized Life & the Good Human och hängde på "the 10 things challenge". Varje vecka försöker jag att rensa ut minst 10 saker och när jag kommer ihåg det lägger jag ut resultatet på bloggen och på Flickr. Tanken är att jag skall bli inspirerad och ta tag i alla de där sakerna som bara ligger där hemma utan att användas eller lagas.
Under påsken passade jag på städa och organisera om klädkammaren och rensa bland familjens kläder när jag ändå skulle kolla igenom vår- och sommarkläderna.

Rensat

Jag städade även bland våra kort.

Jag försöker även kontinuerligt att rensa bland mina böcker. Det är inte så att jag strävar mot ett helminimalistiskt hem utan mer att försöker hålla någon sorts balans. Jag tror också att man måste lämna lite utrymme för bra saker att komma in. Den här veckan kommer jag att fokusera på vårstädning i allmänhet, på onsdag recenserar jag t. ex boken Röj och rensa.

1 kommentar:

  1. Kul att du också kör på för fullt (var tog David vägen!?). Korten var en bra idé - där ska det rensas framöver! Hoppas påsken var fin! Har förresten en liten kokboksutlottning på G som kanske skulle kunna passa "kokbokomanen" ;-)

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin