tisdag 27 april 2010

Cykeltisdag: Cykelsemestra i USA med Google maps

Planerar du att cykelsemestra i USA? Då kan du använda Google Maps för att hitta bästa cykellederna.



I videon ovan kan du se hur det funkar. För tillfället finns funktionen för ca 150 amerikanska städer och förhoppningsvis kommer det snart till andra länder och städer. Det finns även andra Google maps mashups som riktar sig till de som rör sig till fots eller cykel.

Mer
Ride the city (NYC)
Vancouver Cycling Route Planner

4 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Ooh. Vore intressant och se om det funkar med google maps i Android. Telefonen har ju dessutom GPS.

    (Det kanske låter konstigt att jag pratar om min tekniknördiga telefon på en köpstoppsblogg. Men min LSS-handläggare ville att jag skulle få en så kallad Handy handdator för att hjälpa mig att organisera mitt liv. Gränssnittet var så frustrerande förenklat, utformat för utvecklingsstörda. Jag är inte utvecklingsstörd, jag har Asperger Syndrom, vilket på väldigt många sätt är raka motsatsen mot att vara utvecklingsstörd. Så jag investerade I en Android-telefon som med gratisapplikationer från Android market (Kan verkligen rekommendera Astrid) har all funktionalitet som Handy har och mycket mer. Och det finns dessutom utförlig dokumentation om man vill skriva egna applikationer, vilket jag försökte lära mig innan jag blev distraherad av mitt datoranimationsintresse.)

    PS:
    De tre borttagna kommentarerna var mina, jag tog bort dem själv för att jag först insåg att ni kanske inte vet att jag med AS menade Asperger och skrev en kommentar om det, sen såg jag hur många skrivfel jag gjort och kommenterade det, sen insåg jag att jag kunde ta bort mina egna kommentarer så jag kopierade min första kommentar och rättade missarna.

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin