onsdag 20 april 2016

Dagens podcast-tips!

Untitled


För ett tag sedan bloggade jag om hur jag blivit inbiten podcastlyssnare. Sedan dess har jag lyssnat på en del olika men bara fastnat för ett fåtal. En av mina favoriter är  Optimal Living daily, en podcast där Justin Malik läser upp andras blogginlägg som handlar om privatekonomi, personlig utveckling och  minimalism m.m. Inläggen kommer från kända bloggare som Leo Babauta, the Minimalist och Mr Moneymustach med flera. Poddarna är lagom långa, ca 8-15 min vilket passar mig perfekt och ljudkvaliteten är verkligen bra - dåligt ljud är annars något som gör att jag snabbt tröttnar och stänger av.

För ett tag sedan lanserade Justin "systerpodden" Optimal Finance daily som fokuserar på privatekonomi. Den har också blivit en favorit! Nu senast lyssnade jag på del 1-3 av "How I Became Financially Independent in 5 Years" av Jacob Lund Fisker som bloggar på Early Retirement Extreme. Det är som sagt tre inlägg, det fjärde får man läsa på Fiskers egna blogg. Otroligt intressant och roligt att lyssna på!

En annan favorit med lagom långa poddar är Tiny Leaps - Big changes av Gregg Clunis som handlar om olika aspekter av personlig utveckling. Ett plus även för musiktipsen!

Jag fick en del bra tips sist jag frågade men är alltid öppen för nya förslag på bra podcast!

1 kommentar:

  1. (min gamla telefon funkar än... men liten iPad har jag, kan väl lyssna där?)

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin