torsdag 17 januari 2008

Weekly simplicity tips - v. 3


Här kommer veckans simplicity tips.

1. Put all your to do's together in a notebook or list.
Jag använder http://www.igoogle.com/ och tasks i outlook.

2. Make health a priority by scheduling exercise.
Jag har inte förnyat mitt gymkort sen det gick ut i september, istället använder jag min stegräknare. JR tycker att vi skall styrkaträna i bostadsrättföreningens gym och jag funderar också på att köpa ett par joggarskor så att jag kan ge mig ut att springa i vår. Året innan Storebror föddes sprang jag Göteborgsvarvet, men jag har inte anmält mig i år.

3. Trade your books at BookMooch.com instead of buying new.
Jag väntar på en laddning böcker från Bookmooch som vanligt. Dessutom har jag beställt begagnade böcker via amazon.co.uk, bland annat Circle of Simplicity av Cecile Andrews. Visserligen kostar frakten dubblet så mycket som böckerna men totalt blev det bara drygt 50 kr per bok, för böcker som är svåra att få tag på i Sverige.

4. When you start to rush, focus your mind on the task at hand and block out the rest of your to do's.
Bra knep att ta till när saker och ting kör ihop sig på jobbet. Annars blir det lätt att man hoppar från det ena till det andra utan att nåt vettigt blir gjort.

5. Keep your eye out for something wonderful today.
Mindfullness är ju ett aktuellt begrepp.

6. What is frustrating you? What can you do about it?
Det som känns mest frusterande för tillfället är att det är så mörkt ute. 4 nyanser av grått är en bra beskrivning. Om vi hade kallt och snö skulle det i alla fall vara lite ljusare ute. Dessutom skule jag ha möjlighet att frosta av frysen... Annars är det inte så mycket som jag retar mig på.

7. Take some time to relax with a book.
Just nu läser jag lite "mom-lit" som vanligt, Wife in the fast lane av Karen Quinn samt Simplify Your Life With Kids : 100 Ways to make Family Life Easier and More Fun av Elaine St. James. jag tyckte ju att hennes "Simplify Your Life" var så där men det skall bli intressant att se hur den här boken är.

Weekly simplicity tips kommer från Beth Dargis (bethd@encouragingcoach.com), www.encouragingcoach.com Copyright (c) 2008 Beth Dargis, Zeeland, Michigan. All rights reserved.

4 kommentarer:

  1. igoogle är bra. Jag använder det delvis, men när strömmen går eller datorn hänger sig är det minst sagt irriterande att man inte skrev det på hederligt vanligt papper!

    (Det gäller ju förövrigt när man, som jag, slängt alla tidtabeller och telefonkataloger också...

    SvaraRadera
  2. Jag gillar att köpa begagnade böcker via Amazon. Då blir ofta portot 90 % av hela priset :)

    Tack för övrigt för tipset om Bookmooch, hittade dit redan tidigare via dig och tycker det är så kul. Hoppas att fler svenskar hittar dit, så det skulle komma fler svenska böcker i omlopp.

    SvaraRadera
  3. vaffö vänta med springandet till våren?

    SvaraRadera
  4. Vill bara säga att det är en jättebra blogg du haft om ditt köpstopp och allt därkring. Fortsätt skriv! Du är en inspirationskälla för mig som precis påbörjat mitt köpstopp. Förhoppningsvis varar det året ut!

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin